Kund
Vårt jobb
Utmaningar med uppdraget
En stor utmaning med detta projekt är att lösningen som Arbetsmiljöverktyget erbjuder är komplex och omfattande, det är även därför den är branchledande. Den stora risken med att skriva mycket information om lösningen som erbjuds är att det blir för omfattande för läsaren och därav uteblir svar, istället ville vi hitta balansen mellan att locka ett intresse samtidigt som vi inte blir för långrandiga i vår kommunikation. Rak och tydlig kommunikationsstrategi blev vår satsning.
Strategi och resultat
För att nå fram till rätt beslutsfattare använde vi tydligt formulerade e-postkampanjer som relativt snabbt gick på call-to-action (CTA). Under kampanjens gång kunde analysteamet genom data-drivna insikter följa upp målgruppen precis när beslut kring arbetsmiljöåtgärder skulle fattas. Med kortare uppföljningar kunde vi lyfta fram Arbetsmiljöverktygets unika funktioner samt på ett naturligt sätt föreslå ett möte som ett nästa steg.
En långsiktigt lönsam strategi
Vår process inkluderade smart teknik för att analysera mottagarnas respons möjliggjordes en mer personlig kommunikation. Därigenom ökade responsraten avsevärt och arbetsmiljöverktyget kunde sticka ut. Genom att tydligt förmedla lösningens fördelar så blev säljmötena mer kvalitativa samt säkerställde att prospekten vid mötet var genuint intresserade av ett potentiellt affärsupplägg med Arbetsmiljöverktyget.
Let’s find right together
Vi börjar alltid med ett personligt möte för att förstå era behov och mål. Boka ett möte idag! nnVill du höra mer om våra lösningar och hur vi kan hjälpa dig att bli bättre digitalt? Lämna dina uppgifter och låt oss tillsammans driva in nya affärer för ditt företag!n
Eller nå oss via:
Adress – Malmskillnadsgatan 45, 111 38 Stockholm