Customer

Kort om Arbetsmiljöverktyget
Utmaning
En av de största utmaningarna med mötesbokning för Arbetsmiljöverktyget var att nå fram till HR-beslutsfattare, en målgrupp som är hårt uppvaktad av både konkurrenter och rekryterings-/bemanningsföretag. För att sticka ut i bruset krävdes en kommunikationsstrategi som kunde fånga intresset omedelbart och väcka engagemang utan att överväldiga mottagaren med för mycket information. Samtidigt behövde kampanjen kring mötesbokning balansera komplexiteten i Arbetsmiljöverktygets lösningar med tydlighet och enkelhet för att skapa förståelse för deras värde.

Metod
Webshark utvecklade en skräddarsydd emailstrategi med tydliga och koncisa budskap som fokuserade på att snabbt få mottagarens uppmärksamhet och driva mot en call-to-action (som i detta fallet var mötesbokning). Kampanjen använde datadrivna insikter för att tajma kontakten till rätt tidpunkt, när företag troligen diskuterade arbetsmiljöåtgärder. Uppföljningarna designades för att vara korta och fokuserade, med målet att lyfta fram Arbetsmiljöverktygets unika funktioner och föreslå mötesbokning som nästa steg.
Resultat
Strategin resulterade i högkvalitativa säljmöten med prospekt som visade ett genuint intresse för Arbetsmiljöverktygets lösningar. Genom en personlig och datadriven approach i arbetet med Arbetsmiljöverktygets mötesbokning ökade responsraten avsevärt, och företaget kunde sticka ut på en konkurrensutsatt marknad. Mötena var produktiva och fokuserade på att omvandla initiala diskussioner till konkreta affärsmöjligheter, vilket bidrog till Arbetsmiljöverktygets fortsatta tillväxt.



Let's find right together
Vi börjar alltid med ett personligt möte för att förstå era behov och mål. Boka ett möte idag! nnVill du höra mer om våra lösningar och hur vi kan hjälpa dig att bli bättre digitalt? Lämna dina uppgifter och låt oss tillsammans driva in nya affärer för ditt företag!n