Backagården

Kort om Backagården
Utmaning
Backagården ville nå nya företagskunder och ville genom mötesbokning öka antalet bokningar för sina konferenstjänster. En av de största utmaningarna med Backagårdens mötesbokning var att identifiera rätt beslutsfattare inom företagen, eftersom dessa roller ofta är otydligt definierade i eventplaneringsprocessen. Konkurrensen var hård från både andra fysiska konferensanläggningar och digitala plattformar som erbjuder allt-i-ett-lösningar för konferenser. Dessutom krävdes en flexibel och snabb strategi för att möta den geografiska nischning och de korta beslutstider som kännetecknar branschen.

Metod
Webshark utvecklade en datadriven emailkampanj som riktades mot beslutsfattare och evenemangsplanerare i företag i Skåne. Kampanjen var skräddarsydd för att lyfta fram Backagårdens unika styrkor, inklusive deras moderna utrustning och natursköna miljö för att maximera sannolikheten till mötesbokning som nästa steg. Genom att tajma kampanjerna för att sammanfalla med när företag oftast planerar sina konferenser, och genom att följa upp med anpassade svar på inkomna förfrågningar, skapades en hög grad av engagemang. Kampanjen resulterade sammantaget i en lyckad mötesbokning, som i detta fal var inbjudningar till visningar av anläggningen och öka intresset för deras tjänster.
Resultat
Den anpassade strategin med mötesbokning ledde till flera bokningar och långsiktiga relationer med nya företagskunder. De möten som bokades gav Backagården möjligheten att visa upp anläggningen och överträffa förväntningarna hos potentiella kunder.



Let's find right together
Vi börjar alltid med ett personligt möte för att förstå era behov och mål. Boka ett möte idag! nnVill du höra mer om våra lösningar och hur vi kan hjälpa dig att bli bättre digitalt? Lämna dina uppgifter och låt oss tillsammans driva in nya affärer för ditt företag!n