Customer

Kort om Geobear
Utmaning
Geobear behövde övervinna traditionella barriärer för kundanskaffning och mötesbokningi en konservativ bransch där relationer och mässor har varit de främsta vägarna till nya affärer. Företaget ställdes inför utmaningen att nå beslutsfattare utan tidigare relationer och förklara deras komplexa tekniska lösningar på ett sätt som både var lättförståeligt och engagerande (vilket är avgörande för att lyckas inom mötesbokning). Dessutom krävdes en strategi som kunde kommunicera deras unika erbjudande via email, vilket inte är vanligt i bygg- och markförstärkningsindustrin. Den konservativa målgruppen och behovet av konkreta resultat gjorde detta till en utmaning som krävde nytänkande.

Metod
Webshark designade och implementerade en skräddarsydd uppsökande strategi för mötesbokning via email. Kampanjerna fokuserade på att förmedla ett tydligt och kortfattat budskap med en stark CTA (Call to Action) för att boka introduktionsmöten. Genom att anpassa kommunikationen till målgruppen, A/B-testa innehållet och kontinuerligt optimera kampanjerna kunde vi nå relevanta beslutsfattare på företag som Geobear ville samarbeta med och genomföra ett lyckat arbete med deras mötesbokning. Kampanjen säkerställde även uppföljning över tid för att maximera engagemanget.
Resultat
Websharks strategi kring mötesbokning resulterade i att ett stort antal introduktionsmöten bokades med rätt beslutsfattare, vilket skapade nya affärsmöjligheter för Geobear. Kunden gav mycket positiv feedback om möteskvaliteten och uppskattade Websharks förmåga att nå företag de annars inte hade kunnat identifiera.



Let's find right together
Vi börjar alltid med ett personligt möte för att förstå era behov och mål. Boka ett möte idag! nnVill du höra mer om våra lösningar och hur vi kan hjälpa dig att bli bättre digitalt? Lämna dina uppgifter och låt oss tillsammans driva in nya affärer för ditt företag!n