Allmänna villkor
Mötesbokning
1.1 Definitioner
a) Företagsprospekt refererar till ett företag som inkluderas i den målgrupp som Kunden godkänner att Webshark riktar kampanjen mot. Det är Kundens ansvar att skicka Företagsprospekt som inte ska bearbetas i kampanjen innan projektet startar. Detta inkluderar vanligtvis Kundens nuvarande kunder, företag där diskussioner redan pågår eller Företagsprospekt som inte är relevanta för kampanjen.
b) Beslutsfattare är en person som är involverad i verksamheten hos företagsprospektet. Denna individ är någon som Kunden siktar på att få ett möte med.
c) Bokat möte avser ett online- eller fysiskt möte som är schemalagt i Kundens kalender. Ett företagsprospekt som uttrycker intresse för ett möte, vilket sedan vidarebefordras till Kunden via e-post för eventuell “självbokning”, kvalificeras också som ett möte.
1.2 Tjänsten och garantier
a) Alla garantier som erbjuds av Webshark beräknas på kvartalsbasis (90 dagar), detta gäller om annat ej framgår av signerad offert. Om arbetet påbörjas mitt i ett kvartal, anses ett kvartal starta från kampanjens startdatum och sträcker sig tre månader framåt. Exempelvis, om ett projekt avser 10 möten och projektet börjar den 10 februari, slutar kvartalet den 10 maj samma år.
Omfattning av Websharks mötesbokning
- Mötet är med en relevant beslutsfattare på ett relevant företag som Kund har godkänt på uppstartsmötet (målgrupp).
- Mötet har ägt rum, det räcker därmed inte med att mötet är inbokat utan det ska även vara genomfört (genomfört).
Websharks möten är godkända när kriterierna i punkt 1 (målgrupp) och punkt 2 (genomfört) är uppfyllda.
Kund har rätt att få tillbaka pengarna vid utebliven leverans.
Om mötena inte har levererats inom den specificerade tidsramen (kvartalet), har Webshark en period på 90 dagar att leverera de återstående mötena. Dessa dagar beräknas från kvartalets slutdatum. Om Webshark inte levererar alla möten efter dessa 90 dagar, kan Kunden välja att få pengarna tillbaka för de icke-levererade mötena eller ge Webshark ytterligare tid att leverera mötena. Vid återbetalning beräknas pris per möte genom pris delat med antalet garanterade möten.
b) Ett möte anses levererat och godkänt om Kunden själv inte närvarar.
c) Om Företagsprospektet inte närvarar ska Kunden meddela Webshark via e-post inom 24 timmar räknat från mötets startdatum. Om detta ej sker är mötet att anse som levererat samt godkänt.
d) E-postadresser: Webshark kommer att köpa domäner och nya e-postadresser, vilket är ett krav för att nå ut med e-post. Kostnaderna för de nya domänerna och e-postadresserna ingår i det offererade priset.
1.3. Betalning
Betalning ska ske mot faktura i förskott, om inte annat avtalats ska betalning ha inkommit innan Webshark påbörjar arbetet. Vid ett långsiktigt löpande arbete sker betalning månadsvis i förskott.
1.4. Rättigheter
Kunden samtycker till att Webshark, under tiden för samarbetet, får använda Kundens namn och logotyp för att kunna leverera tjänsten. Webshark får även använda kundens namn och logotyp framöver som referensprojekt och i allmänna förteckningar över kunder. Webshark har rätt att göra dessa tillgängliga på sin webbplats och/eller i reklam- och marknadsföringsmaterial.
1.5. Uppsägning av Tjänst
Uppsägning av tjänsten ska ske skriftligen per e-post. När uppsägning sker mitt i en månad har Webshark rätt att slutföra månadens arbete till full betalning. Väljer Kunden att avbryta samarbetet under avtalstiden har Kunden inte rätt till återbetalning. Om Kundens agerande förhindrar Websharks arbete och detta leder till att Webshark inte kan fullfölja sitt åtagande har Kunden inte rätt till återbetalning.
Allmänt för Websharks tjänster
2.1. Ansvarsförsäkring
Konsulten åtar sig att ha giltig ansvarsförsäkring.
2.2. Ersättning och betalningsvillkor
Ersättning ska utgå i enlighet med huvudavtalet, signerad offert eller orderbekräftelse. Alla belopp är exklusive moms. Betalning mot faktura sker enligt 10 dagar netto som skickas efter uppstartsmötet, om annat ej avtalats i huvudavtalet.
Alla arbetsredskap, såsom dator, telefon mm, som behövs för att utföra uppdraget tillhandahålls av Konsulten och ingår i arvodet. Kostnaden för resor och andra utlägg måste godkännas av Uppdragsgivaren på förhand.
2.3. Ändringar och Tillägg
Ändringar och tillägg till detta avtal ska vara skriftliga och undertecknade av båda parter för att vara giltiga.
2.4. Tillämplig Lag och Tvistlösning
På detta avtal ska svensk rätt tillämpas. Tvist i anledning av detta avtal ska avgöras i allmän domstol.
2.5. Sekretess
Beställaren och Webshark har tecknat ett samarbetsavtal som innebär att konfidentiell information kommer att lämnas från beställaren till Webshark. Därför ingår parterna i detta sekretessavtal.
Med konfidentiell information menas all information och kunskap om Kunden som Webshark får ta del av. Detta gäller oavsett om information lämnas muntligt, skriftligt, elektroniskt etc.
Som konfidentiell information avses inte:
- Information som är allmänt känd (som inte bryter mot detta avtal)
- Information som Webshark kände till före detta avtal
- Information som Webshark får från utomstående utan brott mot sekretessförpliktelse.
- Sekretessavtalet innebär att Webshark under avtalsperioden förbinder sig att inte avslöja konfidentiell information för utomstående.
Konfidentiell information får dock föras vidare:
- Om informationen är av den karaktär att den uppenbart utan skada för Kund kan lämnas till utomstående.
- Om Kund godkänner detta.
- Om Webshark enligt lag eller domstolsbeslut är skyldiga att överlämna informationen.
- Till anställda hos Webshark för att kunna fullgöra det aktuella samarbetet.
- Webshark ska se till att företagets anställda informeras om och iakttar sekretesskyldigheten.
- I övrigt får Webshark endast använda informationen för att fullgöra samarbetet eller på det sätt som Kund ger tillstånd till.