Arbetsmiljöverktyget

Customer
Our job
Arbetsmiljöverktyget befinner sig på en tillväxtresa där behovet att få till kvalitativa säljmöten har ökat. Det finns ett starkt intresse för för att dra nytta av arbetsmiljö verktygets lösning bland existserande kunder och potentialen är stor, därför blev vårt uppdrag att skala upp existerande outbound verskamhet och säkerställa att bolagets säljansvariga lägger sin tid på att stänga affärer i möten istället för att prospektering. En utmaning i detta projekt var att HR-beslutsfattare är väldigt uppvaktade av dels konkurrenter men framförallt rekrytering/bemanningskonsulter. Detta ställer höga krav på att kampanjen måste nå igenom bruset och attrahera ett intresse redan från start för att inte falla bort i mängden förfrågningar som HR-chefer får dagligen.
quote icon
”Webshark har sedan första dagen levererat kvalitativa B2B möten för oss. Uppstarten gick smidigt och vi behövde bara svara på ett par enkla frågor. Under processen har teamet på Webshark varit lyhörda och måna om kvaliteten på vårt samarbete och har kontinuerligt drivit uppföljning och utvärdering. Websharks tjänst är en självklar del i vår framtida tillväxtresa.”
Emanuel Makhoul
Marknad och Försäljning på Arbetsmiljöverktyget

Utmaningar med uppdraget

En stor utmaning med detta projekt är att lösningen som Arbetsmiljöverktyget erbjuder är komplex och omfattande, det är även därför den är branchledande. Den stora risken med att skriva mycket information om lösningen som erbjuds är att det blir för omfattande för läsaren och därav uteblir svar, istället ville vi hitta balansen mellan att locka ett intresse samtidigt som vi inte blir för långrandiga i vår kommunikation. Rak och tydlig kommunikationsstrategi blev vår satsning.
Strategi och resultat
För att nå fram till rätt beslutsfattare använde vi tydligt formulerade e-postkampanjer som relativt snabbt gick på call-to-action (CTA). Under kampanjens gång kunde analysteamet genom data-drivna insikter följa upp målgruppen precis när beslut kring arbetsmiljöåtgärder skulle fattas. Med kortare uppföljningar kunde vi lyfta fram Arbetsmiljöverktygets unika funktioner samt på ett naturligt sätt föreslå ett möte som ett nästa steg.
En långsiktigt lönsam strategi
Vår process inkluderade smart teknik för att analysera mottagarnas respons möjliggjordes en mer personlig kommunikation. Därigenom ökade responsraten avsevärt och arbetsmiljöverktyget kunde sticka ut. Genom att tydligt förmedla lösningens fördelar så blev säljmötena mer kvalitativa samt säkerställde att prospekten vid mötet var genuint intresserade av ett potentiellt affärsupplägg med Arbetsmiljöverktyget.
Background image
Overlay image

Let's find right together

Vi börjar alltid med ett personligt möte för att förstå era behov och mål. Boka ett möte idag! nnVill du höra mer om våra lösningar och hur vi kan hjälpa dig att bli bättre digitalt? Lämna dina uppgifter och låt oss tillsammans driva in nya affärer för ditt företag!n

    By clicking "Send message" you agree to our privacy policy
    Overlay image
    Or reach us via:
    Email icon Adress – Malmskillnadsgatan 45, 111 38 Stockholm