Geobear

Kund
Kort om Geobear
Geobear är ett globalt företag som specialiserar sig på markförstärkningstekniker med hjälp av expanderande geopolymerer för att lösa sättningsproblem. Grundat i Finland på 1970-talet har de utvecklat innovativa metoder för att stabilisera marken utan stora byggarbeten. Företagets lösningar används i över 38 länder och har implementerats i mer än 200 000 projekt.
quote icon
”Webshark är en mycket uppskattad samarbetspartner för oss pga främst deras förmåga att boka in kvalificerade möten åt oss med helt rätt beslutsfattare och kontakter. De är dessutom väldigt anpassningsbara och omsätter feedback. Vi har en komplex produkt som endast vänder sig till bolag som ställs inför just de problem vi kan lösa och vår partner har lyckats hitta intressanta företag vi i många fall själva inte skulle ha hittat. Jag behöver förstås följa upp mötena men kontakten med Webshark är hela tiden mycket trevlig och sköts via telefon eller via mail beroende på vad vi föredrar. Vårt proaktiva arbete förbättras med kontinuerliga möten och vi är övertygade om att det fortsatta samarbetet kommer att mynna ut i fortsatta projekt för vår del. Vi kan varmt rekommendera Webshark som samarbetspartner för mötesbokning!”
Nicklas Bosäter
Head of Commercial Sales på Geobear Global

Utmaning

Geobear behövde övervinna traditionella barriärer för kundanskaffning i en konservativ bransch där relationer och mässor har varit de främsta vägarna till nya affärer. Företaget ställdes inför utmaningen att nå beslutsfattare utan tidigare relationer och förklara deras komplexa tekniska lösningar på ett sätt som både var lättförståeligt och engagerande. Dessutom krävdes en strategi som kunde kommunicera deras unika erbjudande via email, vilket inte är vanligt i bygg- och markförstärkningsindustrin. Den konservativa målgruppen och behovet av konkreta resultat gjorde detta till en utmaning som krävde nytänkande.
Metod
Webshark designade och implementerade en skräddarsydd uppsökande strategi via email. Kampanjerna fokuserade på att förmedla ett tydligt och kortfattat budskap med en stark CTA (Call to Action) för att boka introduktionsmöten. Genom att anpassa kommunikationen till målgruppen, A/B-testa innehållet och kontinuerligt optimera kampanjerna kunde vi nå relevanta beslutsfattare på företag som Geobear ville samarbeta med. Kampanjen säkerställde även uppföljning över tid för att maximera engagemanget.
Resultat
Strategin resulterade i att ett stort antal introduktionsmöten bokades med rätt beslutsfattare, vilket skapade nya affärsmöjligheter för Geobear. Kunden gav mycket positiv feedback om möteskvaliteten och uppskattade Websharks förmåga att nå företag de annars inte hade kunnat identifiera.
Background image
Overlay image

Let’s find right together

Vi börjar alltid med ett personligt möte för att förstå era behov och mål. Boka ett möte idag! nnVill du höra mer om våra lösningar och hur vi kan hjälpa dig att bli bättre digitalt? Lämna dina uppgifter och låt oss tillsammans driva in nya affärer för ditt företag!n

    Genom att klicka ”Skicka meddelande” godkänner du vår integritetspolicy
    Overlay image
    Eller nå oss via:
    Email icon Adress – Malmskillnadsgatan 45, 111 38 Stockholm