Kund
Vårt jobb

Beslutsfattare och kanalval
Vid starten av arbetet med Econopack fastställdes vilka potentiella bolag som vi ville arbeta mot och vilka typer av beslutsfattare vår marknadsföring skulle riktas mot. Därefter identifierade vi vilka plattformar som sannolikt skulle ge störst exponering inför dessa beslutsfattare. Genom en kombination av efterfrågestyrda kanaler och upptäckskanaler har Econopack, trots en relativt liten annonseringsbudget, redan under de första månaderna fått flertalet konverteringar i form av offertförfrågningar från olika bolag.

Konvertering och fokus på resultat
Ett tydligt fokus på konverteringar har varit den röda tråden i vårt samarbete. Eftersom Econopack inte hade annonserat mycket tidigare var det viktigt att tidigt i samarbetet skapa framgång och visa att digital annonsering fungerar även för dem. På så sätt kan Econopack tydligt se värdet i arbetet och fortsätta skapa mer värde via de digitala kanalerna.
Spåra kundresan
I detta fall har kundresan ofta varit en sammanhängande process där kunder först upptäcker Econopack på sociala kanaler, och sedan aktivt söker efter en lösning på sitt behov på en sökmotor. Genom att synas högt i sökresultaten har Econopack kunnat säkra och öka sina resultat.



Let’s find right together
Vi börjar alltid med ett personligt möte för att förstå era behov och mål. Boka ett möte idag!
Vill du höra mer om våra lösningar och hur vi kan hjälpa dig att bli bättre digitalt? Lämna dina uppgifter och låt oss tillsammans driva in nya affärer för ditt företag!